close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נייר עמדה לגבי חוק שטרן

נהוראיב סיוון, תשעג21/05/2013

דעה- בימים הקרובים עתידה הצעת החוק של אלעזר שטרן לעלות להצבעה בכנסת, בידי סיעת הבית היהודי לחייב התנגדות הקואליציה לחוק ובכך להפיל אותו.

תגיות:

זהו נייר עמדה, של מספר רבנים בציונות הדתית בנוגע ליחס הנכון לחוק שטרן ולעמדה של הבית היהודי בעניין.

קצת רקע וסדר בדברים:

הגוף הבוחר- הינו קבוצה של כמאה וחמישים איש , כאשר שני שליש מהם הם רבנים ודיינים ושליש הם נציגי ציבור (ראשי ערים וכד') מצב זה משמר את הכוח בידי המגזר הרבני ומונע מגורמים זרים ועויינים את היהדות להיות בעלי השפעה על בחירת הרבנים הראשיים.

מהו חוק שטרן ומה הסכנה שבו? החוק בא לפתוח את השורות, להקטין ו/או למזער את כוחם של הרבנים בגוף הבוחר ולהכניס לתוכו גם נציגות של ארגוני הנשים ושל גורמים נוספים.

ישנה

הצעת פשרה, האם היא לא פותרת את הבעייה? להבנתנו גם בהצעת הפשרה המרכיבים המהותיים הבעייתיים נשארים:

יבחרו 40 נשים לגוף הבוחר תיבחרנה 6 נשים מארגוני הנשים הגדולות יוגדל מספר אישי הציבור וחברי הכנסת יישמר רוב של שני שליש של חברים מהציבור הדתי (במקום רוב של רבנים!)

חשוב לזכור: אם הצעת הפשרה טובה לאלעזר שטרן, כנראה שאותנו היא צריכה להדאיג!

1) מהלך זה נותן בידי אנשים שאינם בני תורה את הזכות להכריע בבחירת רבני ישראל.

2) עניינו המרכזי הוא לאפשר לגורמים שאינם אורטודוקסים ושמרנים לחדור אט אט לשורות הרבנות הראשית. זאת סכנה .

3) לא מופרך להניח שמקדמי ההצעה הנוכחית מניחים שיהיה בכוחם להכשיל את הרצת הגאון הרב אריאל שליט"א ולכן הם עסוקים בבניית התשתית לבחירת הרב סתיו ביום שאחרי.

מה ניתן לעשות?

ראשית יש לדעת שבכוחם הפוליטי של חברי הבית היהודי לטרפד את הצעת החוק הזאת, ובמאמץ קל יחסית מצדם. עלינו ליצור לחץ ציבורי חזק כדי שחברי הסיעה יתקוממו ויפעילו את זכות הווטו שלהם להפלת הצעת החוק.

-חשוב מאוד מאוד לשלוח עוד היום מיילים, פקסים ו sms לכל חברי סיעת הבית היהודי ולדרוש מהם לעמוד בפרץ ולא לאפשר כל פגיעה במבנה הגוף הבוחר הנוכחי, עד היום נשמע רק קולם של הרבנים ואילו הציבור מילא פיו מים. (רצ"ב דוגמא לנוסח וכן כתובות של חברי הכנסת)

-חשוב וניתן לשכנע חברי מרכז ופעילים בבית היהודי שישמיעו את קולם ברמה וידרשו את התנגדותה הנחרצת של סיעת הבית היהודי לכל שינוי בסטטוס קוו הקיים.

בברכה להרמת קרן התורה,

נהורא- צעירים להתחדשות תורנית וציונית [email protected]
פקס 15325822911

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה